fredag 21. mai 2010

God Helg !

Mens vi venter på krakket plukker vi opp litt Norske Skog på 7,05 til 1/8 av bokført egenkapital, samt deltar i emisjonen til Renewable Energy Corporation.

Ser i ettertid at det å kjøpe REC for noen måneder siden var direkte dumt, ikke fordi den har falt i kurs men fordi jeg vanligvis konsekvent holder meg unna teknologi.

På den tiden kjøpet skjedde ventet jeg i flere måneder på at REC skulle komme ned til et punkt hvor markedsprisen var synkron med egenkapitalen. Kort sagt klarte jeg ikke å stoppe meg selv i å kjøpe når det faktisk skjedde.

I tillegg har jeg ikke god nok forståelse for selskapet, hvis en ikke har god nok forståelse for et selskap må en ha større sikkerhetsmargin. Et selskap som prises til egenkapitalen er ikke nok, neste gang kommer jeg til å kreve rabatt.

Jeg kommer sannsynligvis til å komme godt ut av investeringen i REC, spørsmålet er bare om kapitalen kunne gjort bedre arbeid en annen plass...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar