onsdag 28. april 2010

Nordic Semiconductor ASA (Oslo børs)

Kjendisaksje

Referansekurs:
99

Antall aksjer:
33 750 000

Markedsverdi:
3 341 250 000

Egenkapital:
249 765 720



Om dette selskapet er overpriset får være opp til den enkelte, jeg synes tallenes tale er nok i seg selv.

Egenkapital tilstede i selskapet: 249 765 720 NOK
Markedet priser den samme egenkapitalen til: 3 526 875 000 NOK

Dette tilsvarer en pris/bok på 14
Aksjonærene i Nordic Semiconductor vil, med dagens inntjening ha en nedbetalingstid på ca 86 år. Alt annet likt har de et avkastningspotensiale på hele 1,1% i året, snakk om lukrativ investering. Dette selskapet slår ikke banken, allikevel lar hvermannsen seg lure av finanskjendiser ute etter raske penger på bekostning av deg og meg.



Min erfaring strekker ikke seg over så fryktelig mange år men dette er noe av det dyreste jeg har sett av prising der ute.

Hva er konkurranse fortrinnet til Nordic Semiconductor, de lager standard komponenter til diverse elektroniske produkter. Sist jeg sjekket var ikke dette en business som er vanskelig og kopiere.

Hvis NOD skal klare seg over tid, (som er den eneste måten og forsvare investeringen på) så må de finne opp noe virkelig innovativt og få det patentert.


Dette treet er i ferd med og vokse inn i himmelen, en bør vurdere og hoppe av lenge før det skjer. Som Øystein Stray Spetalen sa: Den som ikke åpner øynene, må åpne lommeboken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar